Monday, March 8, 2010

Kecewa tapi Mengidam

Ahad, kami keluar pagi, cadangnya nak pergi tgk movie paling hot 2010; Tim Burton's Alice in Wonderland (3D), jadi seawal 10.30pagi lagi kami dah ada kat Times Square, harapnya tak ramailah kat sana. Sangkaan aku meleset, semua tiket pagi ke 2.00 ptg dah habis. Aku tak sanggup kecewa jadi terus ke Pavilion, mengharapkan kat sana tak ramai orang, tapi kecewa jugak. Tiket yg ada pukul 5 & 7 sahaja. Jadi kami ambil kol 5petang, daripada tak ada.

Waktu tu baru pukul 12.30tgh hari. Awal lagi. Jadi kami pon berjalan2lah sekitar Pavilion tu, bosann... Jumpe butik Adidas, tengok kasut orait jugak. Skali ada 50% diskaun plak, tapi kasut yg diskaun aku tak minat. Tanya lah amoi salesgirl tu; "Bila stok Star Wars edition sampai?" Dia jawab, "Minggu lepas sulah sampai, itu warna oren punya, 3 hari sulah abis". Dalam hati aku, warna oren? Luke Skywalker punya edition?! Arghh! Itu yg aku nak & idamkan sangat! Kenapa aku tak tau? Bulan lepas aku dah melepas Clone Troopers punya edition. Kecewa aku...

Kol 5, kitorang dah masuk tengok movie. Alice in Wonderland. Kesimpulannya? Bolehlah... Tak best sangat & tak bosan sangat. Tapi keseluruhannya... aku kecewa lagi~! Storylinenya terlalu simple, malah tak sampai 2 jam, mana puas! Maybe expectation aku tinggi pada karya Tim Burton ni. Tapi aku suke karakter2 dalam cerita tu, psycho jugak, aku rasa movie tu tak sesuai ditonton kanak2, ada budak2 dalam pawagam tu siap mnangis2 tgk karakter lakonan Johnny Depp tu, adehh... leceh btol...

Tapi okla... Takdelah sepanjang hari tu aku kecewa. Sebab aku ada jugak dapat something yg aku idam2kan hari tu. Masa sebelom kitorang tgk wayang, kitorang lepak2 kat Kinokuniya, skali terjumpalah aku buku scrapbook ORANGE karya Koiji Morimoto yg aku idam2kan drpd masa aku study dulu lagi. Dulu nak beli takde duit, sekarang dah jumpe depan mata sambar jelah. Hehe :P

1 comment:

  1. rasenye ni childhood dream kita tak? koji morimotoooo i love u! hhhahahh!

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails