Friday, March 26, 2010

Hi! I am Blogger Boy!


Yep, akulah Blogger Boy. Ops jangan salah paham, bukan mamat tu tapi disebabkan aku ada blog & aku lelaki, menjadikan aku blogger boy betul tak? Haha! Whatever it is, actually i kinda love that show! Padahal baru je layan season 2 ni, setiap hari khamis, 9.30pm di 8tv. Season 1 aku tak pernah tgk, yelah mungkin disebabkan kurang tengok tv sebelum ni huhu...

But as a fan, aku nak komen sikit, yelah aku ni kaki kritik, sepanjang aku tengok siri tu, aku tak rasa feel watak utama itu seorang blogger pun. Ya, aku tau dia ada blog, & it's cool which is, it's a comic blog, blog yang berkomik, & idea itu sangat best, cuma aku rasa blognya agak tidak menonjol, sori to say this.

Dan lagi satu hal karakter dalam komik tu langsung tak represent watak2 dalam siri tu, it's way too different. Aku tak salahkan pelukis komik tu, Nikki Liaw, sebab kalau baca profail dia pun, bleh paham yg dia dapat skrip & karakter profail dahulu sebelum tahu siapa yg akan memegang watak tersebut which is dia melukis berdasarkan skrip & karakter profail yg diberi. Tapi ia cuma nampak tak realistik & buatkan aku tak percaya cikgu Budi tu lukis semua komik tu.

Dan aku sebagai orang yg suka melukis, kalaulah aku cikgu Budi, aku akan melukis karakter tu more personalitinya kpd diri aku sendiri, mybe tak sama atau lebih hensem dari wajah sebenar (which is aku dapat lihat kat semua org yg melukis buat mcm tu haha) tapi sekurang2nya ada sedikit identiti seperti rambutnya yg kerinting atau cara pemakaian yg sama. Dan lagi buat aku pelik, jika cikgu Budi seorang blogger yg suka melukis, adalah lebih menyakinkan kalau dia slalu bawak sketchbook kemana dia pergi & melukis di mana2 seolah lakaran itulah jurnalnya, yg lepas tu dia scan dan uplod di blognya, tapi yg aku tengok skrg ni, jarang skali tengok dia melukis huhu...

But still, i really love this show, sebab idea mengabungkan komik style animation dgn drama sgtlah susah nak ada dalam drama Malaysia, yg aku ingat filem Imuda, "Mat Gelap" je yang ada, itu pun aku dah suka gila & tak sangka Malaysia ada filem camtu. Hopely akan ada lagi filem atau drama yg stail mcm ni, just like I love "Save By the Bell" & "Lizzy Maguaire". :P

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails