Sunday, September 19, 2010

Zine For Grab!



Weekend lepas aku ke
Art For Grabs - Malaysia Day di tempat biasa, Annexe Central Market. Niatnya untuk jalan2 & lihat apa yang menarik, then aku jumpa mamat nih. Terpesona dengan artworknya yang ditampal di dinding galeri, tak beli sebab agak mahal, tapi aku beli zine dia. Lupa plak nak tanya nama dia, alamat blog atau website pon takde, pelik gak. Tapi di zinenya tertera nama, Soulwrappin Production.


Kemudian, baru kitorang nak balik, terperasan plak booth lagi satu jual zine jugak, banyak plak tu & semua buat aku tertarik huhu. Aku belek2 zine tu terus aku sambar 5 zine dari dia, semua daripada artis yang sama, Shiekoreto, sorang artis grafiti yang agak femes gak la dengan werk dia called, Tebabo. Dan masa tanya harga, aku dapat tau siapa Shieko tu, terkejut aku dibuatnya, daripada hasil kerja dalam zine tu aku ingatkan dia lelaki, rupanya perempuan!


Bila aku dah balik, baca2, baru aku perasan, 3 zine di atas ni rupanya zine pasal transgender, dengan menggunakan tajuk; One Big Longkang. Lagi bertambah terkejut aku. And then aku realize, hmm... No wonder yang aku jumpa tadi, paham2 sendirik lah ye huhu. Tapi masa aku jumpa dia tadi tak terpikir langsung pun huhu...


Tak kisahlah, anyway, aku suka hasil kerja dia. Memang betol2 inspiringlah! Rasa macam nak buat zine jugak hehe. And kat bawah ni 2 lagi zine yang aku beli dari dia, cool & inspiring! Rugi aku tak mintak autograph dia aritu, adeii huhuh!


for more info about Shieko, check out shiekoreto1.blogspot.com

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails