Monday, September 27, 2010

Weekend Bersama Sate!


di jamuan raya opis aku, gambar aku takde sebab keje aku tangkap gambar je huhu

Yes! Weekend lepas full of sate! Padahal weekend ada 2 hari je kan hehe. Tapi nak buat macam mana, feveret aku sate, bukan selalu dapat makan sate free betul tak?

Sabtu lepas, opis aku buat jamuan raya, & menu wajib dorang seperti tahun2 lepas, adalah sate! Yes! So mestilah aku tak lepaskan peluang untuk membedal sate2 tu huhu, tapi aku tersilap langkah. Dorang ada hidang gak Nasi beriyani, kambing, daging, lontong, cheese cake pun ada, macam2lah. Aku dah bedal nasik dah, jadik nak bedal sate plak, baru 6 cucuk dah tak larat, sate besar2 tu! Sate Kajang Haji Samuri punya, memang best & puas hati!

So akhirnya, sate banyak gila lebih tak abis, semua dah kekenyangan, jadik dorang offerlah sapa2 nak bawak balik, amiklah banyak2, stok memang banyak gila macam dah boleh jual balik kat pasar malam haha! Jadi aku pun amik jugaklah dalam 20-30 cucuk bawak balik. Tapi aku fikir, sape pulak nak abiskan nanti? Aku kat rumah sewa pun dok berdua je, kawan serumah aku tu pulak tak kuat makan, & bila aku balik rumah dia takde pun, keluar dating agaknya, jadik aku pikir2 bawak pegi rumah cekkam hehe, bagilah famili dia makan, belanja sate free!

Ahad plak, kami ke Klang plak, open house kawan kami, si Fariz. Terkenal di kalangan kawan2 kami sebagai YB sebab dia memang bila buat open house besar2 punya, & menu wajib tahunan beliau ialah sate! Memang aku tak dapat lepaskan, wajib datang!

Jadik sampai2 je rumah dia memang aku dah target, sate! Menu lain, nasi, laksa, mee rebus, lontong sambal kacang, semua aku tolak tepi! Biar harini aku bedal sate je haha! 2 kali round amik sate, tapi nak amik lagi rasa seganlah pulak hehe... (Gambar di rumah fariz takde sebab kamera dah habis bateri)

nilah dia sate yang tinggal untuk dibedal aku haha!

Tapi still, tak puas lagi nih. Sape-sape ada open house, & antara menunya sate, jemputlah aku datang rumah ye. Huhuh :P

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails