Wednesday, October 6, 2010

Rumit Makin Merumitkan...

image google

Makin hari makin dekat...
Makin hari makin pening...
Aku dah tak tau apa nak buat...

Perkara yang perlu disetelkan dalam masa terdekat ini;
Hantaran - Belum setel.
Rumah sewa - dalam pencarian, PENTING! harus cari sebelum bulan depan.
PTPTN (untuk mengelakkan diblacklist) - aku baru je emel permohonan potong gaji kepada PTPTN tadi, tak taulah macam mana proses dia lepas ni, tunggu jelah...
Borang kahwin & yg berkaitan - 3 bulan tempoh, jadi akan disetelkan bulan depan.
Persiapan lain, katering, andaman, baju DAN LAIN-LAIN, BANYAK LAGI!!! - semua belum

Dan paling penting; Duit, Duit, DUit, DUIt, DUIT, DUIT DUIT DUIT DUITTTTT!!!!

Nak duit perlu kerja. Kerja lebih kuat mungkin?
Kerja pejabat kerja kuat mana pun gaji tetap sebanyak itu.
Jadi perlu kerja kuat di pejabat?? Aku hanya perlu siapkan kerja aku, tak perlu kerja kuat.

Buat kerja part-time? Mana? 7 Eleven? Aku tak pasti keringat & masa aku mampu untuk lakukan.

Kerja seni? Freelance? Takde lagi yang mendatang hasil yang boleh buat tambah pendapatan aku. Tempahan karikatur pun dah takde. Aduhhhh...
Art event? Lebih banyak rugi daripada untung. Kalau ada balik modal saja, macam mana?


Aku memang TAK MATANG untuk sesuatu yang seperti ini.
Aku MASIH tak matang untuk hadapinya seorang.
Aku TAK MATANG dalam hadapi perkara-perkara seperti ini.
Aku TAK PERNAH & aku sedang belajar.
Aku CUBA UNTUK MATANG...


p/s: memang rumit atau kita yg rumitkan?

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails