Saturday, July 10, 2010

Mimpi Adik dan Mak


Dah lama tak tulis blog. Blogger.com ni pun dah lama aku tak bukak. Bukan taknak, bukan terlalu bizi. Tapi CELCOM! broadband aku yang lembab gile nak mampos ni yg buat aku jadik malas nak bukak. Tak tau kenapa, masa mula2 beli bukan main laju, sekarang, macam haram!

Tapi arini bukan aku nak cerita pasal broadband aku yang bangang ni, tapi nak update la serba sedikit apa yang tertinggal berapa hari ni, tapi sebelum tu nak citer apa yang jadi semalam. Malam semalam, aku bleh mimpi jumpa family aku kat Johor plak. Tak berapa jelas lah mimpi aku tu.

Tapi yang aku ingat skit mimpi aku tu sebelum aku terjaga ialah, aku berada dalam kereta bersama mak & adik2 aku; Yan & Adik. Yang aku terkejut masa tu adalah adik aku, macam mana dia bleh ada dalam kereta, padahal kitorang baru hantar masuk UPM aritu, so aku tanya mak aku. Dia kata Adik sakit2, efeks pembedahan adik aku aritu (sakit skoliosis), jadi tak tahan dgn minggu orentasi kat asrama, so terpaksa bawak balik rumah. Dan lepas je mak aku cakap tu aku terus terjaga dari tido, sebab nak pegi keje pagi tu.

Jadi lepas aku termimpi mende tu aku jadik risaulah pulak. Lebih2 lagi baru aritu aku baca entry blog adik aku Yan, yg bagitau mak menangis bila dapat tau adik sakit badan sbb minggu orentasi. Mak nak pegi tengok tapi ayah tak bagi. Yelah, jarak Johor ke KL bukannya dekat. Ayah kata biar tunggu lagi 2 minggu, kalau sakit jugak, terpaksa lah pegi tengok.

Hari ni, masa aku kerja pagi tadi, mak aku bagi sms. Mintak jenguk adik weekend ni. Mintak bawakkan adik biskut jenama Munchy's, beli biskut tawar & manis. Aku rasa macam sebak bila dapat sms pagi tu. Kesian kat mak ntah2 tak senang duduk dia kat rumah. Adik tak penah berjauhan dgn mak. Dia duk asrama Teknik JB dulu pun mak selalu jenguk. Aku taknak tanya panjang lebar, aku terus jawab OK je.

Harap2nya adik aku OK & dapat bertahan sementara tunggu aku ke sana datang jenguk dia. Dan... Ya Allah. Semoga dia cepat sembuh. Amin.


err... yang Munchy's yang mana satu plak ni? sumber:google.com

3 comments:

  1. kami semua pun risaukan dia.. nanti pesan kat dia suh jaga diri baik..dia suka biskut munchy's yg tawar & perasa keju...
    apa2 hal inform k??

    ReplyDelete
  2. jgn lupa pesan kat budak kecik tu jgn over sports.....hari tu die main netball. mmg nak kena piat telinga tu.

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails