Sunday, April 24, 2011

Nota dari Aku Untuk Dia

aku & dia, satu masa dulu

11.30pm, Sabtu April 23

Malam ini tiba-tiba aku rasa sunyi. Walaupun sekarang ini aku sedang menatap internet, aku rasa bosan.
Jadi aku buka external harddisk aku, mana tau boleh layan movie sebarang dua.
Belek punya belek, bosan. Takde satu movie pun menarik hati aku untuk ditonton.
Nak tengok movie cerita hantu tak berani pulak tengok sorang2 eheh.
Belek punya belek file dalam hardisk aku ni, aku terjumpa pula satu folder gambar.
Aku tak ingat apa isinya, jadi aku pun nak tengok2lah.
Aku jumpa beberapa foto di dalamnya, foto lama rupanya.
Foto2 daripada memorycard henfon lama aku dulu.
Aku tak ingat spesifik modelnya, tapi henfon ini pernah bertukar tangan.
Mulanya ia adalah milik aku dan kemudiannya aku bagi pada seseorang.
Jadi kebanyakan isi kandungnya bukan kepunyaan aku.

Tapi. Apa yang aku jumpa dalam folder itu, kebanyakkannya adalah foto aku.
Dan juga dia. Foto kami semasa dulu-dulu.
Masa muda. Heh.

Melihat tarikh pada foto itu di ambil, gambaran memori2 itu datang sedikit demi sedikit, bermain dalam kepala aku.
Mostly memori2 lama yang tak patut aku lupakan begitu sahaja.
Memori waktu kami... Tak... waktu aku melupakan dia. Mengabaikan dia.
Disebabkan satu perkara yang menarik jauh aku darinya.
Sehingga pada satu hari itu aku sanggup memutuskan hubungan kami.
Betapa kejamnya aku.

Membelek foto2 ini membuatkan aku sebak.
Betapa bodohnya aku waktu itu. Tidak nampak yang nyata di depan mata.
Melihat matanya yang penuh dengan perasaan cinta tapi aku pada masa itu mati, bagaikan tiada nyawa. Kaku!
Sayang! Maafkan aku!!!

Atas perasaan cintanya yang tak putus-putus pada aku.
Tak pernah mengalah. Tak putus-putus mencintai aku...
Atas apa yang aku sudah lakukan kepadanya... Dia tetap di sisi aku.

Di saat ini aku merasakan... betapa besarnya cinta aku padanya.

YA ALLAH!
Aku bersyukur padamu YA ALLAH kerana menemukan aku dengannya.
Walau apa jua rintangan, YA ALLAH! Kekalkanlah jodoh kami YA ALLAH.
Kekalkan kami bersama, bahagia hingga ke akhir hayat kami YA ALLAH!

Aku takkan pernah menyesal mencintai dia.

Sayang...
Isteriku...
Tidurlah dengan lena.
Semoga kamu sembuh dari demam ini.

Aku mahu kamu tahu.
Aku memohon maaf atas segala kesalahanku.
Aku berjanji aku takkan meninggalkan mu lagi.
Dan mahu kau tahu...
Yang aku amat mencintaimu.
Sayang isteriku.

Terima kasih kerana sudi menjadi sahabat baik & temanku untuk ke akhir hayatku.
Isteriku...
Dari suamimu yang amat mencintaimu.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails