Thursday, May 20, 2010

Jam Tangan Cambest

Dulu aku minat giler dengan jam ODM, designnya simple tapi unik bagi aku. Dulu aku tak mampu nak beli, mampu tengok kawan jelah pakai. Sekarang jam ODM ni dah berlambak kat pasar malam, kat uptown, murah2 plak tu. Tentulah yang pirate. Pirate= rm30, Original= rm300. Sekarang, aku beli yang murah je, tak sanggup nak beli ODM yang mahal tu bila rupanya sebijik sangat dengan yg pirate. Sampai sekarang aku pakai jam murah je. Bila rosak beli je baru, murah la katakan.

Tapi pikir2 balik sampai bila aku nak pakai jam murah je. Seumur hidup aku tak penah beli jam mahal2, cecah sampai ratus2. Teringin tu ada. Tapi bila dah ada duit, tak sanggup plak nak beli. Dalam kepala cakap, pakai jam murah sudah huhu.

Tapi satu hari nanti aku kena pakai gak jam harga ratusan ringgit. Yelah, terpikir bila hantaran kawin nanti. Selalunya mesti orang bagi jam. Salah satu jenis hantaran. Tapi aku dah cakap kat cek kam, aku tak suka jam jarum. Aku tak suka pakai jam besi berat2. Silver ke emas ke, ada permata ke, ceh geli aku. Aku suka jam biasa je. Tali plastik dah ok.
So nak pilih ODM, hmm nampak macam murah, disebabkan pirate dah banyak kat uptown. Tengok2 G-Shock, Casio pun orait gak. Tapi kalau nak dijadikan hantaran macam kelakar plak. Budak sekolah pun dah pakai. Aku dulu sekolah jangan harap la nak pakai jam mahal2. Aku ingat kebanyakkan jam aku mesti harga rm10 je. Rm30 kalau ada simpan duit lebih huhu. Tapi aku masih ingat lagi skali tu bapak aku kasi hadiah jam jenama Spoon. Zaman tu memang tengah popular jenama tu. Aku tak pasti jam yg aku dapat tu ori atau tak tapi aku sayang gile jam tu, rasa macam kool kat skolah. Ingat lagi tali dia kain kaler kuning, sampai jadik hitam berdaki aku pakai haha.

Anyway, aku tetiba rasa nak beli jam baru ni sebab terjumpa website yang cool gila babas jam2 dia. Ni antara jam2 yang ada. Tapi produk jepun la plak, kena order online! Huhu... Nilah faveret aku sekarang, must have it! XD

Tokyo Flash Negative! $180USD, macam murah je! :P

Banyak lagi item hebat, check out www.tokyoflash.com

7 comments:

  1. Hi pleased to meet you

    loving your blog

    come pay a visit some time

    ReplyDelete
  2. Aku ada beli ODM ori~~ Tapi bg hadiah bezday gf r.. huhu~

    ReplyDelete
  3. jam spoon! hahahahaha mmg xleh blah bila teringat betapa berdaki nya jam abg ku ini...hik3

    ReplyDelete
  4. mcm nak suh cik kam belikan je tu...
    jam spoon? ayah dpt free eh?

    ReplyDelete
  5. Hence72, pleased to meet you too! :)

    akak mawarbiru, a'ah ayah dapat free rasanya, pastu jam tu macam kaler budak2, sbb tu dia bagi kot huhuhu...

    ReplyDelete
  6. Aku nye hantaran kawen mmg dua2 nak Casio G-Shock ngan Baby-G.. hehe

    ReplyDelete
  7. jam bawah skali dia tulis pukul berapa?

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails